Az oktatástechnológiai, oktatásfejlesztési és oktatási rendszerfejlesztési modellek különböző léptékű tevékenység-rendszereket reprezentálnak. Kialakultak médiumfejlesztési (tematikus), kurzus, vagy programfejlesztési (curriculum szintű), és rendszerfejlesztési (pl. távoktatási) modellek, különböző számú műveleti elemekkel.
A magyar oktatás oktatásfejlesztési és tartalomszolgáltatási rendszer-modelljeiben kitüntetett szerepet kap a visszacsatolás, és amelynek elemei, műveletei és kapcsolatai az oktatástervezéshez, a tanterv-, és a pedagógiai rendszerfejlesztéshez, valamint a tanulásirányításhoz egyaránt támpontot adnak.
A nemzeti szintű oktatástervezés és szabályozás, mint pl. az érettségi, szakmai követelmények, a tankönyv és taneszköz jegyzékek, iskolaépület és infrastrukturális szabványok a pedagógusok és az iskolafenntartók mellett, részben a szülőket és a diákokat is érintik. A digitális tudásközpontok használatának megtanítása, pl. kiemelt feladatként jelentkezik.