Oldal kiválasztása

Generációspecifikus pszichológia

A kutatásaink alapján kirajzolódott eredmények azt mutatják, hogy a digitális metódus optimális alkalmazása mellett az oktatási intézményekben szükség van arra, hogy megértsük a Z és Alfa generációk érzelmi működését, azon jellemzőket, melyek a tanulással összefüggő attitűdöt befolyásolják. Az oktatók  – generációs elméletekkel foglalkozó – pszichológiai ismereteinek bővítése remélhetőleg segítséget nyújt abban, hogy a képzések során legyen mire támaszkodniuk, vagyis egy-egy jelenséget tágabb keretben értelmezni tudjanak.

Az elméleti és gyakorlati oktatás során felmerülő nehézségek, problémák és érzelmek megjelenése törvényszerű az Információs Korban. Ennek megértése és elfogadása olykor nem könnyű, mert szemléletváltást tesz szükségessé. Olyan váltást, melyben az eredeti keretek között új tudással felvértezve, de megértve a diákok érzelmi attitűdjét, konstruktív munkát lehet végezni.

“A dolgokkal akkor kell elkezdeni törődni, amikor még nem is jöttek létre. Akkor kell rendet tartani, amikor még nincs felfordulás. Ami nyugalomban van azt könnyű megtartani. Ami még nem született meg, arról könnyű tervet szőni. A még törékenyt könnyű eltörni, a még parányit könnyű megsemmisíteni. A húszméteres faóriás egy pici sarjból fejlődött ki. A kilenc emeletes tornyot egy sor téglával kezdik építeni. Az ezer mérföldes utazás egy lépéssel kezdődik.” (kínai mondás, Popper Péter gyűjtése)