Oldal kiválasztása

Multimedialitás, hagyományos és digitális tanulási környezet

A multimedialitás új fogalom, bár a hagyományos és a digitális tanulási-tanítási környezet közös jellemzője.  A multimédia eredetileg a több érzékszervi csatornára ható, technikai információhordozók megnevezése. Oktatási szempontból a multimédia program a médiumok rendszerbe állított, tananyagot tartalmazó együttese, amely a tanár és a tanulók számára egyaránt használható taneszköz.  A már feledésbe ment rádióvíziós oktatóprogram, hangosított diasorozat, az oktatócsomag lényegében multimédia-rendszer. A verbális (auditív; hang), szöveges, grafikus (nyomtatott) információval párhuzamosan megjelenő vizuális információ (álló- és mozgófénykép) a technikai megoldástól függetlenül gazdagította a tanítás-tanulás módszer- és eszköztárát.

A hagyományos demonstrációs, kísérleti, szemléltető, audiovizuális és digitális taneszközök használata az évszázadok folyamán azt a teret is megteremtette, ahol a hozzáférés optimális, így kerültek a tanterem, „fizikum”, „kémikum”, szaktanterem, laboratórium mellett, pl., szertárba, vetítőbe, hagyományos, majd digitális könyvtárba, médiatárba, interaktív múzeumba vagy virtuális térbe. A “digitális tananyag, taneszköz” fogalmát nehéz definiálni, mivel az oktatástechnológia legdinamikusabban fejlődő területe. Legegyszerűbb megközelítésben digitális taneszköz lehet minden elektronikus, ma már szinte kizárólag digitális formátumban tárolt és elérhető szellemi alkotás, amely alkalmas valamilyen tudás, információ átadására, közvetítésére.

Az elektronikus tanulási környezetek kialakításának az egyik középponti kérdése, hogy miként alakul az információtechnikai eszköz- és alkalmazásrendszerre alapozott oktatás, a hagyományos, jelenléti és a távoktatás kapcsolata.

Az általános vélekedés az, hogy a tanulás eredményességének fokozására, a tanulási lehetőségek szélesítésére, és az intézmények gazdaságosabb, racionálisabb működésének elősegítésére az elektronikus és a tradicionális tanulási környezet valamilyen kombinációja lehet a legjobb megoldás. Az iskola egésze és a tárgyi környezet napjainkra ennek megfelelően átalakul. A tanulási környezet a tanulók tanulását és fejlődését szolgáló szociofizikai tényezők összessége.

Az iskola épülete, tárgyi környezete

Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

Megtekintés

Korszerű környezet, korszerű eszköztár. Oktatástechnika és média.

Papp-Danka Adrienn

Megtekintés

Tanító terek- Kívül-belül jó iskola

Réti Mónika

Megtekintés

Digitális átállás az oktatásban

Racskó Réka

Megtekintés

Orbis sensualium pictus imaginarius.

Nádasi András

Megtekintés

Alternatívák az elektronikus tanulásikörnyezetek kialakítására

Racskó Réka

Megtekintés

Módszertani ajánlás az iskolai számítógépes oktatással kapcsolatos egészségügyi követelményekről

Szőke Katalin – Ferenczi Lászlóné

Megtekintés

XCLASS és DLL bemutató videó (2017)

https://youtu.be/KAIZP2v2dfM

Ajánlások a digitális pedagógia szakmai- és technológiai feltételrendszeréhez

Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége

Megtekintés